Конспект майстер-класу для педагогів: «Мовленнєві цікавинки»
Форма проведення: весела подорож
Учасники: педагоги
Мета: Подання та поширення досвіду роботи в області розвитку
мовлення дітей дошкільного віку. Побудова, створення результату діяльності всіх
учасників майстер-класу.
Завдання:
·
Показати
свій практичний досвід шляхом прямого і коментованого показу послідовності дій,
методів, прийомів і форм педагогічної діяльності з розвитку мовлення дітей
дошкільного віку;
·
Показати
на практиці ефективність використання прийомів за допомогою Су-джока, казки,
мнемотехніки, нейробіки, масажу, технології «Навчання в русі»;
·
Спільно
відпрацювати застосування методичних підходів і прийомів в діяльнісно - імітаційному
режимі.
Устаткування
і матеріали: Квітка з пелюстками, Смайлик іграшка, м`ячики,
пружинки Су – джок, стаканчики з
малюнками – 10шт.,інтерактивне поле,картки з фруктами, торбинка з піском,
комплекс вправ з нейробіки, мнемосхема вірша І. Блажкевич. «У дитячому
садочку», Схеми прислів`їв 5 шт.,
парасолька з казковими героями, казкова коробка.
Хід майстер - класу
1. Організаційний
момент.
Добрий день
шановні колеги, я хочу представити до вашої уваги майстер – клас «Мовленнєві цікавинки».
Вирішення проблем мови є актуальною темою в дошкільному
віці. Сьогодні існує безліч методик, за допомогою яких можна регулювати процес
розвитку мови у дітей. Я хочу поділитись з вами деякими з них.
Давайте поставимо долоні разом:
Від
тертя м`яких долонь,
Ми здобудемо вогонь.
Ой
долонькам горяче,
Ох і
полум’я пече.
-
Тепер
ми своїм теплом поділимося один з одним. Доторкнемося долонями, нехай пальчики
подружаться.
Основна частина
-
До
нас у гості завітав Смайлик, він з чарівний, хто його доторкнеться,
у того пальчик стане чарівний. (проношу,торкаються,
виходять) Смайлик нас запросив на галявину до незвичайної квіточки.(підходять) В
кожній пелюсточці є таємниця, і наші чарівні пальчики допоможуть нам її
відкрити.
1. Ми будемо іти по колу, говорити чарівні слова: «Ми по
колу, ми по колу з Смайликом ідемо, помаранчеву пелюстку пальчиком торкнемо.
-
Відкриваємо,
що там?
СУ – ДЖОК розвиває дрібну моторику руки,
Стимулює мовні зони кори головного мозку, сприяє корекції мовленнєвих порушень.
-
Візьмемо по кульці.
Ця кулька не проста,
Вся колюча, ось яка,
Між долонями кладемо,
Ми долоні розітремо.
Вгору, вниз її катаю,
Я долоні зігріваю,
Їй поглажу я долоньку,
Ніби гладить мати доньку,
І стискаю її трішки,
Як стискає лапу кішка,
Кожним пальчиком притисну,
буде кругле, як намисто.
-
Откриємо
кульки, що там? Пружинку використовую при вивченні чистомовок, автоматизації
звуків, в іграх на увагу.
-
Пружинки,надіваємо
на перший пальчик.
Днів у тижні рівно сім - назви вивчемо усі,
Понеділок – перший день, а за ним вівторок йде,
Далі середа четвер, твердо знаю я тепер,
Після п’ятниці субота – де кінчається робота,
Ну, а сьомий день який?
Ну звичайно вихідний.
-
Поклали
суд - жок у пелюсточку, пішли далі.
2.
«Ми
по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, і синю пелюстку пальчиком торкнемо»
-
Що
там лежить?
-
Це
інтерактивне поле, де живуть Смайлика друзі, і вони запрошують нас пограти.
(Підходять до поля) . Це багатофункціональне поле, його можна використовувати в
різних сферах навчальної діяльності.
-
На
полі є віконця, на них лежать картки,
нам треба по черзі кинути торбинку, на картку, піти її взяти і відповісти на
запитання.
-
Що
намальовано, з якої літери починається, скільки складів, добери ознаки до
предмета. (всі по черзі відповідають)
3.
А ми
вирушаємо далі: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, пі блакитну пелюстку
пальчиком торкнемо».
-
Відкриваємо
дивимося, що там? Стаканчики.
Це дуже
цікава форма роботи, можна за допомогою стаканчиків складати речення, цілі
розповіді, працювати як індивідуально, так і в парах, колективно.
-
Подивіться
що намальовано на першому стаканчику - небо, а на другому - літак. Літак летить
в небі.
-
Давайте
поділимося по парам, і складемо речення (роздаю стаканчики, складають)
4.
Ідемо
далі: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, і червону пелюстку пальчиком
торкнемо»
Що в ній? (елемент масажу)
Коли біль ламає
спину і згина донизу аж,
Відкладай мершій
всі справи, і скоріше на масаж.
В своїй роботі я використовую масаж разом з
артикуляційною гімнастикою. Це сприяє розвитку мови, пам'яті,та дозволяє зняти
напругу з м`язів,
емоційну напругу.
Зараз ми зробимо масаж один одному на спині. Для цього
станьте у коло, приготували рученята, спинки, почали:
Слоники тупотіли
Туп-туп-туп
По дитячій спині
Туп-туп-туп.
За слониками коники,
Цок-цок-цок,
Стукають підковами,
Цок-цок-цок.
Гогочуть гуси га-га
–га
І щиплють травку
га-га-га
Ось пробігся павучок,
А за ним і їжачок.
Дощик звірів налякав
--
Кап-кап-кап!
Кап-кап-кап!
5.
Вирушаємо
далі: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, фіолетову пелюстку пальчиком
торкнемо»
Що в ній? Книга казок. Ви любите казки?
Дітям подобається
слухати, складати казки, впізнавати та називати героїв, розігрувати невеличкі
сюжети.
Ось і я вам пропоную поділитись на дві команди, і пограти
в казку.
Першій команді даю парасольку і казкових героїв, їх треба
наліпляти на парасольку, по ходу розповіді.
Завдання: Продовжити казку за початком.
Початок такий: « На квітковій галявині, жила – була сім`я бджілок, всі вони працювали з ранку до вечора, а їх синочок……».
Другій команді даю коробку, в ній казкові герої.
Завдання: З казковими
персонажами розказати і показати казку.
6.
Смайлик
кличе нас іти далі: «Ми по колу, ми по колу з Смайликом ідемо, і зеленую пелюстку пальчиком торкнемо»
Що в цій пелюсці – що тут намальовано, на що показує
палець? Мозок.
Від
розумових здібностей залежить і мова. А щоб поліпшити розумові здібності, ми з
вами зробимо зарядку для мозку – нейробіку.
Покажіть свої пальці, нам треба на кожне слово з’єднувати
пальці
В
небі ластівка літає, ластів’ят своїх навчає,
Не лінуйтесь ластів’ята, треба вчитися літати.
Гра «Кулак, ребро, долонь»
7. Залишилася у нас одна пелюстка, пішли за нею: «Ми по
колу, ми по колу з Смайликом ідемо, і рожевую пелюстку пальчиком торкнемо»
-
Що
тут ?
-
Що
це за зашифроване поле, з віконцями? Це мнемотехніка - техніка запам’ятовування
нової інформації. Розвиває мислення,
мовлення, збагачує словниковий запас дітей.
-
Це
зашифрований віршик Іванни Блажкевич.
-
-
Подивіться
на перше віконечко? Що тут намальовано?
-
У
нас вийшло речення-Наш Іванко в дитсадку,
-
Що
на другій картинці?
-
Як
барвінок у вінку
-
А
тепер таке завдання, я вам роздаю такі ж зашифровані картки , з двох частин, а
ви повинні знайти свою частину і
прочитати прислів`я .
Заключна
частина.
На цьому наша подорож зі Смайликом закінчилася, якщо
сподобалася вона вам, і ви знайшли в ній щось нове для себе, плесніть в долоні.
Бажаю вам натхнення, наснаги, творчості.
Дякую за увагу!
ОСВІТНІ МОЖЛИВОСТІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі в дошкільному освітньому закладі - це одна із самих нових і актуальних проблем у сучасній дошкільній педагогіці. Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій впливає на систему освіти, викликаючи значні зміни в змісті, методах навчання. Перед сучасним вихователем постає проблема пошуку нового педагогічного інструменту.
Саме тому в освітній діяльності виникає можливість використання ІКТ в якості потужного інструменту розвитку мотивації освітнього процесу, враховуючи велику та серйозну зацікавленість дітей комп'ютером.
Інформатизація освіти - це великий простір для прояву творчості педагогів, яка спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи взаємодії з дітьми; вона сприяє підвищенню інтересу у дітей до навчання, активізує пізнавальну активність, розвиває дитину всебічно. Володіння новими інформаційними технологіями допоможуть педагогу почувати себе комфортно в нових соціально економічних умовах. Використання на заняттях комп'ютера, мультимедіа та інших технічних засобів з метою виховання і розвитку творчих здібностей дитини, формування її особистості, збагачення інтелектуальної сфери дошкільника дозволяють розширити можливості педагога. Діти із задоволенням працюють на таких заняттях, активно включаються у виконання завдань, так як технічні засоби дозволяють включати в процес виховання і звук, і дію, і мультиплікацію, що підвищує інтерес і увагу дітей.
Система сучасної дошкільної освіти потребує постійного впровадження інноваційних технологій в освітній процес. Комп'ютерні технології покликані стати невід'ємною частиною цілісного освітнього процесу, значно підвищувати його ефективність. Разом з кадровим і методичним забезпеченням навчального процесу є вирішальним показником оцінювання дієздатності не тільки сучасної школи, а й дошкільного навчального закладу.
Інформаційне середовище – засіб ефективної взаємодії учасників освітнього процесу: дітей, педагогів, батьків. Важливо відзначити, що інформаційно-комунікаційні технології можна успішно використовувати як в освітній діяльності педагогів, так і в управлінській, методичній роботі. Інноваційні педагогічні технології належать до системи загального наукового і педагогічного знання. Виникли і розвиваються на межі загальної інноватики, методології, теорії та історії педагогіки, психології, соціології і теорії управління, економіки освіти. Інноваційні педагогічні технології є однією з домінуючих тенденцій розвитку людства .
Необхідними умовами успішного використання ІКТ в освіті та розвитку самої освіти є: створення нового знання; територіальна і тимчасова незалежність освітніх процесів; структурне й змістовне оновлення освіти; урахування освітньої специфіки установи; забезпечення відповідно технічними, економічними й кадровими ресурсами; розробка планів розвитку освітніх структур; врахування наслідків впливу ІКТ на освіту.
Специфіка введення персонального комп'ютера у процес виховання дошкільників в Україні полягає в тому, що комп'ютери спочатку використовуються в сім'ї, а тільки пізніше в дитячому садку та школі -в умовах колективного виховання. Комп'ютер же для педагогів може стати потужним технічним засобом навчання дітей. Використання комп'ютера дозволить розширити можливості педагога, створити базу для залучення дітей до комп'ютерних навчальних програм. На сьогоднішній день комп'ютерні програми, ігри, завдання у своїй роботі можуть застосовувати всі педагогічні працівники: вихователі, музичні керівники, психолог, методист. У багатьох іграх та програмах присутні елементи новизни, сюрпризності, незвичності, в них використовуються засоби заохочення, що так полюбляють діти. Застосування комп'ютерів, мультимедіа та інформаційних технологій у якості дидактичних засобів використовується для підвищення мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку творчих здібностей дітей та для створення благополучного дошкільного емоційного фону. Використання мультимедіа у навчанні не тільки збільшує швидкість передачі інформації дітям та підвищує рівень її засвоєння, а й сприяє розвитку таких процесів як увага, пам'ять, мислення, уява, мовлення, розвиває почуття кольору, композиції, бере участь у інтелектуальному, емоційному та моральному розвитку дітей. Новизна комп'ютера та інтерактивного обладнання відображаються в розширенні та збагаченні змісту знань, вмінь та навичок дитини, в інтенсифікації створення структурних комплексів інтелектуального та мотиваційно-емоційного характеру, у зміні динаміки процесу психічного розвитку.
Використання мультимедійних презентацій дозволяє зробити заняття для дошкільнят емоційно забарвленими, привабливими, викликають у дитини живий інтерес, є прекрасним наочним посібником і демонстраційним матеріалом, що сприяє гарній результативності заняття. При розгляді, обстеженні і зоровому виділенні ознак і властивостей предметів, формуються способи зорового сприйняття, обстеження, виділення у предметному світі якісних, кількісних і просторово-часових ознак і властивостей, розвиваються зорова увага і зорова пам'ять. Застосування комп'ютера, мультимедіа та інформаційних технологій у якості дидактичних засобів використовується для підвищення мотивації та індивідуалізації навчання, розвитку творчих здібностей дітей та для створення благополучного емоційного фону. Доведено, що людина запам'ятовує 20% почутого і 30% побаченого, і більше 50% того, що вона бачить і чує одночасно. Таким чином, полегшення процесу сприйняття і запам'ятовування інформації за допомогою яскравих образів - це основа будь-якої сучасної презентації. Комп’ютер дозволяє створити умови для підвищення ефективності процесу навчання, розширює вікові можливості навчання.
Підводячи підсумки, можна зробити наступні висновки, що впровадження ІКТ:
- сприяє підвищенню професійного рівня педагогів, спонукає їх шукати нові нетрадиційні форми і методи навчання, проявляти творчі здібності;
- сприяє підвищенню інтересу дітей до навчання, активізує пізнавальну діяльність, підвищує якість засвоєння програмного матеріалу дітьми;
- сприяє підвищенню рівня педагогічної компетентності батьків, інформованості їх про напрями діяльності дошкільного закладу та результатах конкретної дитини, співпраці батьків і ЗДО;
- впровадження ІКТ в освітній процес ЗДО дозволяє робити заняття привабливими, сучасними завдяки дизайну представленої інформації;
- комп'ютерні технології допомагають закріплювати знання, вміння, навички дітей, розв'язувати пізнавальні та творчі завдання;
- використання ІКТ дає можливість моделювати, вирішувати різні проблемні ситуації;
- допомагає перевірити правильність відповідей дітей, виконання завдань за допомогою екрану;
- використання мультимедіа у навчанні не тільки збільшує швидкість передачі інформації дітям та підвищує рівень її засвоєння, а й сприяє розвитку таких процесів як увага, пам'ять, мислення, уява, мовлення, розвиває почуття кольору, композиції, бере участь у інтелектуальному, емоційному та моральному розвитку дітей. Використання інформаційно-комунікативних технологій у дошкільному навчальному закладі є збагачувальним і перетворювальним фактором, який є одним із шляхів оновлення змісту освіти згідно сучасним вимогам.
Комментарии
Отправить комментарий