Звіт
з науково-методичної
роботи
з
педагогічними кадрами КЗДО «Казка»
за І семестр 2022-2023 навчального року.
І. Вступна частина
Система методичної роботи в дошкільному закладі будується відповідно до
державних освітніх та освітньо-кваліфікаційних стандартів та спрямована на
розвиток творчої індивідуальності та творчого потенціалу педагогічних
працівників.
Згідно річного плану на
2022-2023 н. р. дошкільного закладу методична робота з кадрами спланована за
трьома напрямками : організація освітнього процесу в умовах воєнного стану, підвищення педагогічної майстерності, самоосвіта педагогів. Також, використовувалися колективні та індивідуальні форми організації
методичної роботи з педагогічними кадрами.
ІІ. Якісний склад педагогів
Відповідно до Типових штатних нормативів КЗДО
«Казка» укомплектовано педагогічними кадрами на 95%:
1 директор, 5 вихователі, 0,5
соціальний педагог, 0,75 вихователь- методист, 0,5 музичний керівник, 0,5 практичний психолог,
0,5 логопед.
Усього 8 педагогів.
Освітній рівень педагогів:
Вища освіта – 4 педагоги
Середня спеціальна – 2 педагоги
Вища не за фахом – 2 педагоги
Фаховий рівень педагогів:
Спеціаліст II категорії – 1 педагог
Спеціаліст – 4 педагоги
Молодший спеціаліст – 2 педагоги,з
них один має звання «Вихователь-методист»
Вища категорія – 1 педагог
Якісний склад
педагогів за розрядами:
14 розряд – 1 педагог
12 розряд – 1 педагог
11 розряд – 4 педагоги
10 розряд – 2 педагоги
ІІІ. Методична робота закладу
На період роботи за
І семестр 2022 - 2023н. р. методична
робота в закладі була сконцентрована навколо пріоритетних завдань
педагогічного колективу:
1.Організація роботи педагогічного колективу щодо забезпечення системного
підходу до охорони життя і збереження здоров’я дітей раннього та дошкільного
віку, продовження створення в ЗДО здоров’язбережувального середовища та
безпечного освітнього середовища, цілісної системи формування культури здоров’я
в єдності з батьками.
2. Активізація роботи з формування соціально-комунікативної компетенції
дітей дошкільного віку шляхом використання методів інтерактивної взаємодії, в
тому числі, мнемотехніки.
3. Розвиток духовно-моральної
сфери дошкільників шляхом формування у них почуття патріотизму.
4. Забезпечення
наступності в роботі з дітьми старшого дошкільного віку та учнями першого класу
шляхом взаємодії зі школою.
З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи
освітній процес на виконання головних
завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року
такі форми методичної роботи: практичні консультації, доповіді,
вели диспути, а також практичні перегляди ігрових методик . Дані форми
методичної роботи дали можливість збагатити знання педагогів щодо організації
планування освітньої діяльності в роботі за програмою «Українське дошкілля».
Під керівництвом директора Чученко Л.М.
та вихователя –методиста Веселовської Л.Л. з метою
підвищення ефективності педагогічної діяльності, адаптації до стилю роботи в
ДНЗ здійснювалось індивідуальне консультування педагогів, які тільки приступили
до роботи.
З
метою підвищення професійної майстерності педагогів у вересні та грудні проведено консультації:
-
«Інтеграція родинного та суспільного виховання
в умовах сьогодення»;
-
«Партнерська взаємодія педагога з
дитиною»,
-
«Розвиток естетичного смаку у
дітей дошкільного віку через образотворчу діяльність(з дітьми раннього віку) та
в умовах онлайн- режиму»
-
«Інноваційні форми роботи з
батьками з патріотичного виховання»
-
«Сенсорний розвиток дітей
засобами природи»
-
«Казка в системі мовленнєвого
розвитку дітей»
Для удосконалення професійної
творчості у жовтні 2022 року вихователем - методистом Веселовською Л.Л. було
проведено круглий стіл за участі всіх
педагогів закладу «Нові підходи
щодо впровадження новітніх технологій за темами самореалізації .
У вересні та жовтні 2022р. педагоги
закладу прийняли участь у теоретичних семінарах «Самоосвіта педагогів на сучасному етапі» та «Формування у
дошкільників мотивації до дій та моделей поведінки, орієнтованих на сталий
стиль життя, навички ресурсозбереження, ефективного спілкування та гармонійних
стосунків з оточенням». За результатами проведених семінарів було опрацювання
педагогами нормативні документи та методичну літературу з зазначених проблем;
підготовлено пам’ятки з питання ведення щоденника з підвищення
професійного рівня вихователя ЗДО та зразків запису різних видів документів в
щоденник самоосвіти.
Складання
тематичного каталогу з проблеми «Самоосвіта як індивідуальна форма методичної
роботи з педагогами».
Треба відмітити, що педагоги закладу продовжують поглиблено працювати за
наступними напрямками, підвищуючи свій професійний рівень:
|
№ |
ПІБ педагога |
Напрямок роботи |
|
1 |
Зизкун Тетяна Анатоліївна |
«Пошук інноваційних методик та технологій
щодо формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку» |
|
2 |
Загута Ірина Федорівна |
«Дидактичні ігри в розвитку
художньо-продуктивної діяльності дітей» |
|
3 |
Литвин Неля Володимирівна |
«Особливості гри як засобу всебічного розвитку дитини» |
|
4 |
Клочек Наталя Василівна |
«Використання інтерактивних
педагогічних технологій з метою подолання мовленнєвих вад у дошкільників» |
|
5 |
Хорошун Анастасія Юріївна |
«Використання символічної синектики у
роботі з дітьми дошкільного віку» |
|
6 |
Веселовська Лілія Леонідівна |
«Соціальний розвиток дитини в
дошкільному закладі та сім’ї» |
|
7 |
Соловей
Галина Григорівна |
«Спосіб
діалектичного мовлення як засіб спілкування дітей молодшого дошкільного віку» |
Протягом І семестру 2022-2023н.р. створювались
тематичні фотоальбоми та світлини
висвітлювали на блогах та сторінках інтернету.
Вихователі садка працювали і продовжують
працювати над впровадженням інноваційних технологій в освітній процес , намагаються
формувати всі освітні компетенції дітей
засобами інноваційних технологій.
Традиційним
стало проведення в садочку методичних годин. Саме вони дають можливість
своєчасно вирішувати завдання, що виникають у процесі роботи. Протягом року в
тематику методичних годин включались опрацювання нормативно-правових
документів, огляд публікацій, науково-методичної літератури.
З метою визначення рівня знань
педагогів з конкретних питань освітньої роботи з дошкільниками, спонукали до
проведення діагностування, анкетування педагогічних кадрів. Це дало можливість
визначити рівень знань педагогів з конкретних питань освітньо-виховної роботи
та надати методичну допомогу у вирішенні проблемних питань і збагатити знання
педагогів з питань, які потребували підвищеної уваги.
З метою підвищення фахової майстерності педагогів
та якості освітнього процесу призначити
наставників над молодими спеціалістами Литвин Н.В. (2-й рік роботи), Хорошун
А.Ю. (2 рік роботи) та організувати роботу у напрямках:
-
методичні рекомендації щодо
планування освітнього процесу за програмою «Українське дошкілля»;
-
показ організації різних видів
діяльності дітей дошкільного віку;
організація
роботи з батьками;
-
показ занять за потребою
вихователя;
-
перегляд режимних моментів за
потребою.
Індивідуальні форми методичної
роботи з педагогічними кадрами включали наставництво, консультування, відвідування
занять, самоосвіту педагогів, ведення блогів , сайтів.
У вересні 2022р. вихователі прийняли участь у семінарі «Вересневі зустрічі:
науково-методичні засади діяльності дошкільної ланки у 2022-2023 навчальному
році під керівництвом О. Байєр.
У листопаді 2022р., в рамках Тижня якості освіти, педагоги закладу
прийняли участь у онлайн-конференціях від Управління Державної служби якості
освіти у Запорізькій області «Як зберегти якість освіти під час війни?» та «Як
зберегти і забезпечити якість дошкільної освіти», де вихователь-методист Зизкун
Т.А. виступила спікером та поділилася досвідом з забезпечення якості освіти,
який впроваджено нашим закладом.
Проміжні результати методичної
роботи узагальнювалися на педрадах.
IV. Психологічна служба
Психологом Клочек Н.В. було
проведено семінари для педагогів:
-
«Психологічне забезпечення
адаптаційного процесу».
Метою якого привернути увагу педагогів до
проблематики адаптації дітей до умов ДНЗ;
-
«Психологічна та педагогічна допомога дітям в кризових
ситуаціях».
Мета:
підвищення психологічної компетентності педагогів.
Також надавалися консультації батькам :
-
«Готовність
дитини до школи»
-
«Цінність сюжетної
гри. Перегляд відеозапису режисерської гри.»
-
«Чим зайняти дитину
під час прогулянки на природі? Практикум для батьків».
-
«Формування
самооцінки дітей дошкільного віку»
На своєму блозі практичний психолог
створила сторінку «Батьківський порадник» , де надає
інформацію на допомогу батькам
дітей з особливими освітніми потребами. Також вся робота психологічної служби
закладу висвітлена на офіційному сайті закладу.
V. Дистаційна форма
навчання
Спираючись
на аналіз, проведений вихователем – методистом –
Лілією
Веселовською у першій половині II півріччя
2021-2022н.р., було узагальнено дані педагогічного вивчення роботи
вихователів з різним рівнем підготовки та надано необхідну допомогу та
методичні рекомендації до проведення занять та заходів на основі результатів моніторингу. На нараді при
директорці, було проаналізовано результати,
та були визначені необхідні методи надання допомоги за кожною освітньою
лінією Базового компонента дошкільної
освіти.
Вихователем-методистом були складені і
розміщенні матеріали на блозі заходи щодо дистанційної роботи педагогічних
працівників ЗДО на період воєнного стану, з метою оперативного опрацювання
педагогами їхнього змісту.
Відповідно до цих
Заходів та з метою періодичного спілкування керівника ЗДО і
вихователя-методиста з педагогічними працівниками було задіяно електронну пошту
та сайт дошкільного закладу, Viber, створено або редаговано для кожного
педагогічного працівника власну електронну пошту, відкрито сторінки у фейсбуці
тощо. У ході обговорення з педагогічними працівниками змісту дистанційної
роботи було прийнято рішення про необхідність систематичного поширення серед
колег, батьків, дітей та усіх зацікавлених осіб різного роду інформації,
пов'язаної з дошкільною освітою, а саме:
- викладати матеріали
на сайті ЗДО, на інших освітніх платформах, у мережі фейсбук, на каналі You
Tube;
- спілкуватися з
усіма працівниками закладу у вайбер-чаті «ЗДО. Працівники»;
- спілкуватися з
педагогічними працівниками у вайбер-чаті «Вихователі ЗДО»;
- поширювати та
приймати інформацію через електронну пошту ЗДО та через індивідуальні
електронні пошти педагогів;
- надсилати
опитувальники, інформації, консультації, пам'ятки, відеозаняття та ін. у
вайбер-групи та телеграмм-групи для батьків вихованців усіх вікових
груп тощо.
На допомогу педагогічним працівникам
вихователем-методистом, Зизкун Т.А., були розроблені змістовні зразки
орієнтовного індивідуального плану роботи вихователів на період воєнного стану
із запровадженням дистанційного режиму роботи з 24 лютого
2022р;
На основі орієнтовних
зразків індивідуальних планів та методичних рекомендацій педагоги дошкільного
закладу складали індивідуальні плани
дистанційної роботи на період воєнного стану (щомісячно), відповідно до
структури:
Розділ 1. Робота з
дітьми.
Розділ 2. Робота з
батьками.
Розділ 3. Підвищення
кваліфікації та самоосвіта.
Розділ.4. Методична
робота
Робота з дітьми:
дистанційні заняття згідно календарних планів
вихователів всіх груп проводяться в онлайн форматах на платформі ZOOM та у вайбер групах. Постійно надаються посилання
на відео-матеріали з переліком сайтів, які є корисними для батьків та дітей.
Також надаються посилання на мультики, книги, казки та ігри, що можуть
відволікти дітей під час стресу. Матеріали для самостійного опрацювання дітьми
з батьками опубліковані на офіційному сайті закладу. Також вихованці закладу
мають можливість до перегляду занять
розміщених на You Tube-каналі нашого закладу.
Робота з батьками:
Педагогічні працівники організовували та проводять зворотний зв’язок з батьками
дітей через Вайбер-групи з питань стану здоров’я дитини, особливостей навчання
та інше. Ведуть інформування батьків щодо допомоги дітям у подоланні негативних
наслідків, травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя.
Аналіз дистанційної
роботи у ЗДО показав, що впродовж воєнного стану вихователями груп надаються
чіткі рекомендації та поради батькам щодо закріплення набутих дітьми знань і
практичних мовленнєвих, логіко-математичних навичок тощо та досвіду їх
соціалізації; надаються практичні рекомендації щодо зміцнення та розширення
знань і практичного досвіду вихованців, покращення рівня виконання ними
програми відповідно до свого вікового періоду.
Педагогічними
працівниками ЗДО зроблена велика добірка практичних матеріалів для роботи з
батьками та виготовлено достатньо інформаційних вісників, рекомендацій,
пам'яток для батьків та підготовки й проведення батьківських зборів:
|
1. «Ми раді знайомству» (Особливості розвитку
дітей молодшого дошкільного віку. 2. Вікові особливості психологічного розвитку
дітей 3-4р . |
|
3.
Знайомство батьків з групою, в яку вони привели своїх дітей.(обговорення
режимних моментів). 4. Вибори
батьківського комітету. |
|
|
|
5.Виховання
самостійності у дітей молодшого шкільного віку. |
|
6. «Чи може маленька дитина бути самостійною?» - виступ
вихователя про самостійність дітей молодшого віку. |
|
7.
Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей 3-4 років. |
|
8.Підготовка
до зимових свят. |
|
9. Стежинами батьківської мудрості в онлайн
форматі ZOOM. - пріоритетні напрямки роботи дошкільного
закладу в новому навчальному році. - організація освітнього процесу в умовах
воєнного стану. - психопрофілактика наслідків стресових
станів, умов роботи та життєдіяльності батьків, дітей, вихователів. - вибори батьківського комітету. |
Таким чином, можна
констатувати факт, що в період воєнного стану співпраця з батьками була
налагоджена належним чином, а інформаційні повідомлення та професійні
рекомендації для них оновлювалися постійно.
VI. Інклюзивна та індивідуальна форма навчання
У І семестрі 2022-2023 н.р. у ЗДО не
проводилась за відсутністю вихованців з ООП.
VII. Виховна робота:
Протягом І семестру
2022-2023н.р. в закладі проведено ряд
тематичних днів та тижнів: «Всесвітній
день батька», флешмоб «Мій батько найкращий»; проєкт до Дня Дошкілля «Садочок
приймає подарунки» (конкурс «Герб садочку»,презентація «Мій садочок
найкращий»); акція до Дня Козацтва, Покрови «Дарунок Захиснику» та «Оберіг для
героя», відео-привітання «Допомагаємо – перемагаємо»; запустили проєкти
«Антисуржик для батьків», «Казка на ніч», «Мовні ігри для малечі», «Якщо не
знаєш чим зайняти дитину», «Казка-йога для малят», «Логоритміка», привітання до
Дня Гідності та Свободи «Ми малюємо країну без війни»; прийняли участь в
міжнародній акції «16 днів проти насилля», «Марафон привітань до Дня Збройних
Сил України», розвага до Дня «Святого Миколая «Ой хто, хто Миколая любить…»
VIІІ. Участь у
конкурсах : обласний онлайн-конкурс художньо-технічної творчості
«Новорічний креатив»; обласний конкурс «Барви козацької Хортиці»(вихованка
молодшої групи Іпатова М. отримала диплом ІІІ ступеня за участь); благодійна
акція «Смілива гривня» (зібрано та передано на допомогу ЗСУ 644грн, 50коп)
ІХ. Аналіз роботи творчої групи закладу:
Згідно
річного плану на 2022-2023 н.р в закладі освіти працювала творча група за темою
«Державний стандарт дошкільної освіти: особливості впровадження».
Метою роботи творчої групи є:
визначення особливостей та вимог
до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку,
забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою.
Члени творчої групи
поставили перед собою такі завдання:
ü Отримання розуміння того, як розвивати дитину, щоб вона досягла потрібних
компетентностей;
ü Опрацювання обов’язкових освітніх напрямів Базового компонента, які
пов’язані з освітніми галузями, затвердженими для НУШ. Їх відповідність
наступності освітнього процесу.;
ü
Залученість
батьків до розвитку дитини;
ü
Залучення
дітей з ООП до спільноти однолітків.
За І півріччя 2022-2023н.р.
відбулось два засідання творчої групи.
У вересні 2022р.
вихователями було окреслено завдання творчої групи на 2022/2023н.р., обговорили
тематику та строки виконання творчих завдань, визначили напрямки роботи творчої
групи, було затвердження графік засідань творчої групи, який розробила керівник
творчої групи Веселовська Л.Л.
Також вихователем - методистом
Веселовською Л.Л. було проведено анкетування педагогів «Особистісна компетенція
– це…».
Учасники творчої групи опрацювали
методичні матеріали, оглянули новинки педагогічної та методичної літератури з питання впровадження освітніх напрямів
БКДО.
Вихователь Хорошун
А.Ю. ознайомила з графіком засідань творчої групи та що треба взяти до уваги,
щоб реалізувати завдання БКДО.
Відповідно
до плану роботи, на засіданні у листопаді вихователь-методист Веселовська Л.Л.
ознайомила членів творчої групи з матеріалами проведеного анкетування
«Особистісна компетенція – це…». За результатами
анкетування, всі педагоги закладу об’єктивно оцінюють чинники, що стимулюють
розвиток особистісної компетенції, а також чинники , які перешкоджають цьому
процесу.
Розробка
системи освітньо-виховних заходів щодо реалізації БКДО в освітньому процесі. Членами творчої
групи вирішено дотримуватись розробленої
системи освітньо-виховних заходів; проводити батьківські збори, надавати
консультації батькам та проводити тренінги вихователів згідно річного плану
закладу; постійно знайомитись з оновленими матеріалами видань щодо проблемної теми.
Як висновок
проведеної роботи, працюючи у складі творчої групи, педагоги закладу працюють в
режимі творчого співавторства, мислити критично, виявляють готовність до змін й
прийняття нестандартних відповідальних рішень. А відтак, напрацювавши
практичний досвід, діляться корисними методичними рекомендаціями з колегами.
Х. Участь у ММПК
Зустрічі ММК проводились у дистанційному режимі: «Інтеграція як стратегія
мистецької освіти дошкільників», майстер класи з нетрадиційних технік малювання
в усіх вікових групах, онлайн – виставки дитячих робіт «Чарівний світ
навкруги».
ХІ. Курсова перепідготовка
У 2022-2023 н.р. курси підвищення кваліфікації від ЗОІППО будуть проходити
3 педагоги закладу: вихователь першої молодшої групи Литвин Н.В., вихователь
старшої групи ) Хорошун А.Ю. та вихователь – методист Веселовська Л.Л. Курси
підвищення кваліфікації заплановано на квітень –травень 2023р.
Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки
кожного вихователя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку,
надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями
вихователів. Творчі здобутки кращих педагогів садочка стали надбанням
колективу.
Кількісний аналіз виконання річного плану показав, що методична робота
здійснена в повному обсязі.
Якісний аналіз методичних заходів засвідчив, що вони
сплановані з урахуванням запитів та потреб педагогів закладу. Більшість з них (
90 %) мали науково - методичний та пізнавальний характер, що позитивно вплинуло
на підвищення професійної компетентності педагогів.
У садочку створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей
педагогів, для освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних
педагогічних технологій в умовах воєнного часу.
Комментарии
Отправить комментарий