План роботи з самоосвіти 2023-2024н.р
План
роботи з самоосвіти
вихователя-методиста
КЗДО «Казка» Веселовської
Л.Л.
Тема:
Соціальний розвиток дитини в дошкільному закладі та сім’ї.
Актуальність теми:
Труднощі сучасного періоду розвитку нашого суспільства,
масштабність й гострота його політичних, соціальних культурних та економічних
проблем зумовлюють пошук оптимальних шляхів підготовки дитини до життя,
формування її соціальної орієнтації, стимулювання особистісної самореалізації, а,
отже, створення оптимальних умов для її соціального виховання та соціалізації.
Мета:
а) розширити соціальний досвід дитини, оволодіння
сімейними стосунками та нормами поведінки в суспільстві;
б) розвивати
культурні навички, специфічні знання, соціальні якості, які дозволяють людині
комфортно та ефективно існувати в товаристві інших людей;
в) засвоїти
елементи соціальної компетентності, провідних законів співжиття, формування
ставлень до природного та людського оточення, до самого себе;
г) Здійснювати соціальне виховання та соціалізацію
дошкільнят через родину, культурне середовище населеного пункту, організацію
дозвілля та ігрової діяльності, спілкування дітей у дошкільних навчальних
закладах.
Завдання:
а) створити
умови для усвідомлення дитиною себе не тільки як члена родини, самостійного
учасника дитячих спільнот, але й жителя відповідної вулиці, району, міста,
регіону, країни, Всесвіту.
б) соціально-педагогічну
діяльність дошкільного закладу спрямовувати на соціалізацію дитини, щоб
забезпечити їй успішну адаптацію, розвиток та самореалізацію в соціумі.
в) забезпечувати
батьків інформацією про роль сім’ї у вихованні дитини, про функції духовного
спілкування, емоціональної підтримки, виховні функції, оскільки суспільство,
навчально-виховні заклади не можуть забезпечити таких унікальних умов для
емоційно-духовного життя особистості, якими володіє сім’я.
|
Рік |
Етап |
Зміст роботи |
Строк |
Результат/форма звітності |
|
2021/2022 |
Організаційно-діагностичний |
Вивчення напрямків роботи за темою. Вивчення, аналіз
періодичної та науково-методичної літератури |
Вересень |
Опитування батьків. Складання плану з самоосвіти. Складання
бібліографічного списку літератури за темою самоосвіти. |
|
|
Вивчення досвіду педагогів у періодичному друці та
інтернет-сайтах |
Жовтень |
Оформлення папки з відповідним матеріалом. |
|
|
|
Теоретичне вивчення проблеми |
Підбір матеріалів з використання сучасних методик та
технологій з теми |
Листопад |
Оформлення папки з відповідними статтями. |
|
Адаптування інформаційного матеріалу на практичній
діяльності з дошкільниками |
Грудень, січень |
Складання конспектів занять |
||
|
|
Систематизація матеріалу |
Лютий |
Оформлення папки з відповідними статтями. |
|
|
Проведення консультацій для батьків |
Березень |
Оформлення папки для консультацій батькам. |
||
|
|
|
Діагностика проведеної роботи з дошкільниками |
Квітень |
Підготувати інформацію для проведення круглого столу з
вихователями садка. |
|
Звіт на педагогічній раді |
Травень |
Аналіз роботи за рік. Підготовка звіту |
Звіт по роботі з самоосвіти
Вихователя – методиста КЗДО «Казка» Веселовської Л.Л.
Тема: « Соціальний розвиток дитини в дошкільному закладі
та сім’ї»
Труднощі сучасного періоду
розвитку нашого суспільства, масштабність й гострота його політичних,
соціальних культурних та економічних проблем зумовлюють пошук оптимальних
шляхів підготовки дитини до життя, формування її соціальної орієнтації,
стимулювання особистісної самореалізації, а, отже, створення оптимальних умов
для її соціального виховання та соціалізації.
Соціальне виховання дітей
дошкільного віку – це вміння жити в колективі однолітків, повага до дорослих,
дотримання норм поведінки в громадських місцях, на природі, в гостях.
Оскільки в своїй більшості
батьки – люди зайняті і працюють, то важливу роль в соціальному розвитку дітей
дошкільного віку грає дитячий садок та вихователі.
Соціальний розвиток дітей в
дитячому садку – це цілеспрямоване формування цінностей і традицій, культури і
норм поведінки в суспільстві. Це і засвоєння дитиною етичних норм, формування
любові до природи і всіх оточуючих людей. Такі завдання соціального розвитку
дітей, що охоплюють їх діяльність в дитячому дошкільному закладі. Граючи і
спілкуючись з дорослими, дитина вчиться співіснувати з іншими, жити в
колективі, враховувати інтереси членів цього колективу.
У 2021-2022 році я працювала над темою самоосвіти, мета
якої є:
а) розширити
соціальний досвід дитини, оволодіння сімейними стосунками та нормами
поведінки в суспільстві;
б) розвивати культурні навички, специфічні знання, соціальні
якості, які дозволяють людині комфортно та ефективно існувати в товаристві
інших людей;
в) засвоїти елементи соціальної компетентності, провідних
законів співжиття, формування ставлень до природного та людського оточення, до
самого себе;
г) Здійснювати
соціальне виховання та соціалізацію дошкільнят через родину, культурне
середовище населеного пункту, організацію дозвілля та ігрової діяльності,
спілкування дітей у дошкільних навчальних закладах.
Протягом навчального року мною було проведено таку
роботу:
·
Добірка
матеріалу з теми самоосвіти;
·
Вивчення
та аналіз періодичної та наууково-методичної літератури;
·
Огляд
матеріалів літературних видавництв та інтернет-сайтів;
·
Поповнення
сторінки свого блогу;
·
Оформлення
папки з підбіркою статтей до теми самоосвіти;
·
Оформлення
папки бесіди, рекомендації та консультацій батькам;
·
Підготовлення
інформації для проведення круглого столу з вихователями садка.
2Отже, соціальний розвиток дитини – це
вміння жити в колективі, сумлінно виконувати доручені обов’язки і готуватися до
більш серйозного і дорослого етапу соціальних відносин – навчання в школі.
На
наступний навчальний рік буду продовжувати свою роботу над проблемами
самоосвіти.
вихователя-методиста
КЗДО «Казка»
Веселовської
Л.Л.
на 2022-2023н.р.
Тема:
Соціальний розвиток дитини в дошкільному закладі та сім’ї.
Актуальність теми:
Соціальний розвиток дитини – це вбирання традицій
суспільства, культури, навколишнього середовища, формування цінностей і
здібностей до комунікації. У спілкуванні з однолітками дитина вчиться брати до
уваги не тільки свої, але і чужі інтереси. Навколишній світ закладає в дитини
нітрохи не менше, ніж батьківське виховання, тому необхідно ретельно стежити за
соціалізацією малюка.
Мета:
а) навчити
дитину переймати у однолітків повадки, манеру спілкування;
б) розвивати
культурні навички, специфічні знання, соціальні якості, які дозволяють людині
комфортно та ефективно існувати в товаристві інших людей;
в) вчити
дитину в дошкільному віці виявляти і розпізнавати емоції. Чим раніше дитина
навчиться відрізняти одну емоцію від іншої, ти з більшою точністю він буде
розуміти інших людей;
г) Здійснювати соціальне виховання та соціалізацію
дошкільнят через родину, культурне середовище населеного пункту, організацію
дозвілля та ігрової діяльності, спілкування дітей у дошкільних навчальних
закладах.
Завдання:
а) створити
умови для усвідомлення дитиною себе не тільки як члена родини, самостійного
учасника дитячих спільнот, але й жителя відповідної вулиці, району, міста,
регіону, країни, Всесвіту.
б) соціально-педагогічну
діяльність дошкільного закладу спрямовувати на соціалізацію дитини, щоб
забезпечити їй успішну адаптацію, розвиток та самореалізацію в соціумі.
в) забезпечувати
батьків інформацією про роль сім’ї у вихованні дитини, про функції духовного
спілкування, емоціональної підтримки, виховні функції, оскільки суспільство,
навчально-виховні заклади не можуть забезпечити таких унікальних умов для
емоційно-духовного життя особистості, якими володіє сім’я.
|
Рік |
Етап |
Зміст роботи |
Строк |
Результат/форма звітності |
|
2022/2023 |
Організаційно-діагностичний |
Вивчення напрямків роботи за темою. Вивчення, аналіз
періодичної та науково-методичної літератури |
Вересень |
Опитування батьків.
Складання плану з самоосвіти.
Складання
бібліографічного списку літератури за темою самоосвіти. |
|
|
Вивчення досвіду педагогів у періодичному друці та
інтернет-сайтах |
Жовтень |
Оформлення папки з відповідним матеріалом. |
|
|
|
Теоретичне вивчення проблеми |
Підбір матеріалів з використання сучасних методик та
технологій з теми |
Листопад |
Оформлення папки з відповідними статтями. |
|
Адаптування інформаційного матеріалу на практичній
діяльності з дошкільниками |
Грудень, січень |
Складання конспектів занять |
||
|
|
Систематизація матеріалу |
Лютий |
Оформлення папки з відповідними статтями.
|
|
|
Проведення консультацій для батьків |
Березень |
Оформлення папки для консультацій батькам. |
||
|
|
|
Діагностика проведеної роботи з дошкільниками |
Квітень |
Підготувати інформацію для проведення круглого столу з
вихователями садка.
|
|
Звіт на педагогічній раді |
Травень |
Аналіз роботи за рік. Підготовка звіту |
Комментарии
Отправить комментарий